شب آفتابی
علمی / فرهنگی / هنری
درباره وبلاگ


این وبلاگ سعی بر این دارد تا محیطی علمی فرهنگی و اجتماعی برای افراد از همه قشر و از هر رده فراهم سازد . به امید اینکه مورد پسندتان واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 10 / 6 / 1390برچسب:, :: 17:59 ::  نويسنده : MOHAMMAD
 

بدن انسان شگفتي هاي زيادي دارد که باعث حيرت محققاني مي شود که در اين زمينه به تحقيقات مي پردازند. به گوشه اي از اين شگفتي ها به نقل از سايت«Prevention» توجه کنيد.

*هر دقيقه، حدود ۳ ميليون سلول در بدن انسان از بين مي رود.

*گرد و خاکي که در منزل يافت مي شود، اغلب از پوست مرده انسان ها شکل گرفته است.

*نسبت به روز، شب هنگام مغز فعال تر است.

*۸۰ درصد مغز از آب تشکيل شده است.

*به طور متوسط،روزانه هر انسان ۶۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست مي دهد.

*قوي ترين عضله در بدن انسان زبان است.

*براي برداشتن يک گام، بدن از حدود ۲۰۰ عضله استفاده مي کند.

*در هر کف پا، حدود يک تريليون باکتري موجود است.

*۶ ماه قبل از به دنيا آمدن جنين، دندان ها شروع به رشد مي کند.

*به هنگام ترسيدن، گوش موم بيشتري توليد مي کند.

*روزي ۳۶ هزار گالن خون از طريق قلب در بدن پمپاژ مي شود.

*در دو کف پاي انسان حدود ۲۵۰ هزار غده عرق وجود دارد.

*به هنگام سخن گفتن، ۷۲ عضله به کار برده مي شود.

*قلب زنان از قلب مردان تندتر مي زند.

*به هنگام عطسه زدن، تمامي عملکرد بدن از جمله قلب به مدت يک ثانيه متوقف مي شود.

*در هر ثانيه، ۱۵ ميليون گلبول قرمز از بين مي رود.

*طي روز، به طور متوسط۳۱ هزار و ۵۰۰ کلمه توسط هر انسان گفته مي شود.

*پرخوري باعث کاهش قدرت شنوايي مي شود.

*گروه خوني «o» معروف ترين گروه خوني است.

*هيچ انساني نمي تواند خود را قلقلک دهد.

پنج شنبه 10 / 6 / 1390برچسب:, :: 17:57 ::  نويسنده : MOHAMMAD

دوستان ! آیا تاکنون چقدر به شگفتی های بدن انسان فکر کرده اید ؟ مثلاً چرا پوست بدن انسان ها رنگ های مختلف دارد ؟ چرا بعضی سفید و برخی سیاه و عده ای گندم گون هستند ؟ و یا چرا و چگونه با چشم خود اجسام را با رنگ های مختلف می بینیم ؟ ! تفکر در هریک از موارد یاد شده و کشف علت های ان انسان را بیش از پیش با شگفتی های آفرینش خداوند آشنا می کند . در برنامه امروز هر یک از موارد یاد شده را توضیح می دهیم .
دوستان ! یکی از شگفتی های خلقت انسان تنوع رنگ انسان هاست . واقعاً این اختلاف در رنگ پوست چیست ؟ برای پاسخ به این سوال باید یک رشته از اعمال شیمیایی را که در بدن و پوست انجام می گیرد بررسی کنیم .
دربافت های پوست بدن کروموزن ها نهفته اند . کروموژن یعنی رنگ دانه یا رنگیزه که برای پوست تولید رنگ می کند . جالب اینجاست که که کروموزن ها خودشان بی رنگ هستند و برخی آنزیم ها تاثیر می گذارند و در پوست رنگ خاصی پدید می آورند .
اگر شخصی فاقد کروموزن باشد در این صورت آن فرد بی رنگ و بور می شود . در افریقا بورهایی وجود دارند که سفید تر از سفیدترین انسان ها هستند .
عزیزان ! ماده رنگین دیگری که در پوست یافت می شود و رنگ سیاه تولید می کند ملانین است . رنگ دانه های ملانین به خودی خود قهوه ای هستند ولی چون در محلی کتراکم شود ، رنگ سیاه به چشم می آورند . اگر شما به چند روزی به طور مداوم در زیر نور آفتاب بنشینید اشعه ماوراء بنفش مقدار بیشتری ملانین در پوست شما تولید می کند و در نتیجه پوست شما ، رنگ قهوه ای سوخته به خود می گیرد و شما به اصطلاح می گویید من سیاه شده ام .
دوستان ! گرچه از نظر علمی علت اختلاف رنگ پوست انسان ها ترکیبات شیمیایی بدن می باشد ولی اگر به مفاهیم دینی و اسلامی رجوع کنیم در کنار این عوامل به یکسری علل خارجی هم اشاره دارند که مهمترین آن ها تشخیص گروه ها و دسته های مختلف انسانی در قالب قبایل ، طوایف ، جوامع و ملت هاست که از یکدیگر متمایزگردند .
اما در نهایت خداوند بزرگ به انسان ها می گوید : هیچ کدام از شما به خاطر رنگ پوست برتری ندارید مگر به سبب تقوی . برای توضیح بیشتر این مسئله به توضیحات کارشناس محترم برنامه گوش فرا می دهیم .
توضیح درباره آیه قرآن که در مورد رنگ پوست ( سیاه و سفید ) است که برای متمایز ساختن قبایل و گرو هاست و اینکه ان اکرمکم عندالله اتقاکم .
یاران ! از دیگر شگفتی های بدن انسان دیدن رنگ های متنوع با وسیله اعجاب انگیز چشم است . چرا و چگونه ما رنگ سرخ و سفید و زرد و سیاه و دیگر رنگ ها را می بینیم و از هم تشخیص می دهیم ؟
دانشمندان ثابت کرده اند که ما رنگ های گوناگون را تشخیص می دهیم چون از تجربه روانی خود استفاده می کنیم . از این حرف تعجب می کنید ، این یکی دیگر از شگفتی هاست که بدانید کار چشم دیدن نیست ، بلکه چشم فقط تحت تاثیر نور و عوامل خارجی قرار می گیرد ، سپس این مغز ماست که عمل دیدن را انجام می دهد ، پس در واقع این مغز است که اجسام را می بیند . هنگامی که تصویری از راه چشم به مغز مخابره می گردد ، سلول های مغز درباره آن و چگونگی هایش قضاوت می کنند ، پس برای اینکه چیزی یا رنگی را ببینیم ، باید نخست تصویر آن را از راه چشم دریافت کرده باشد .
دوستان ! دانشمندان می گویند : چشم انسان دارای سه رشته اعصاب است . اگر هر سه رشته از این اعصاب در یک زمان به یک اندازه تحت تاثیر نورخارجی قرار بگیرند ، ما رنگ سفید را خواهیم دید ولی اگر بیشتر نور سبز وارد چشم ما شود و در نتیجه اعصاب سبز ما را تحت تاثیر قرار دهد در این هنگام رنگ سبز را می بینیم ، اما وقتی نور زرد وارد چشم ما شود اعصاب مربوط به رنگ های سبز و قرمز با هم تحریک می شوند در نتیجه ما رنگ زرد را مشاهده می کنیم ، و به همین ترتیب میزان و مفدار نورهای مختلف ، یک قسمت از رشته های اعصاب چشم و سلول های مغزی را تحریک می کنند و به همان میزان ترکیب رنگ ها هم عوض می شوند و ما می توانیم رنگ های ارغوانی ، قهوه ای ، پسته ای و دیگر رنگ ها را ببینیم

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها
  • nobody
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شب آفتابی و آدرس exciting.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 555
بازدید کل : 10908
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

Alternative content